Pojišťovny lákají na uzavření cestovního pojištění soutěžemi
Cestovní pojištění je při cestě do zahraničí nutnost, to ví každý zodpovědný cestovatel. Přesto se však najdou tací, jimž pojištění připadá jako zbytečnost. Proti těm se snaží bojovat některé pojišťovny, které lákají zákazníky na zajímavé soutěže. Jak by se vám líbilo vyhrát za své cestovní pojištění další krásnou dovolenou?
Motivovat zákazníky ke sjednání cestovního pojištění se letos o prázdninách snažilo několik pojišťoven. Pro výherce měly a mají nachystané poukazy na zájezdy, elektroniku i drobnější ceny. Otázkou je, kolik lidí, kteří si běžně pojištění do zahraničí nezařizují, taková soutěž o ceny přemluví k zodpovědnějšímu jednání.
Vážně je nutné Čechy k pojištění do zahraničí podporovat?
Ano je. Podle všeho jej totiž třetina Čechů stále vnímá jako přežitek. Týká se to zejména krátkodobých cest, třeba těch víkendových, na které ovšem aspoň jednou za rok vyráží každý druhý Čech. Při dvou dnech strávených u sousedů v Alpách přitom hrozí úplně stejné riziko, jako kdybyste po horách chodili týden. Nikdy nevíte, kdy vás potká smůla.
Na druhou stranu, ti, co si cestovní pojištění zařídí, jej berou zodpovědně. Obvykle neváhají připlatit si za dražší variantu, tu nejlevnější s nejnižšími limity plnění bere málokdo. Na oblibě stoupá i tzv. autoasistence, tedy krátkodobé připojištění vozidla, o nějž má zájem každý desátý motorista. Češi však stojí i o připojištění zpoždění letu či pojištění domácnosti na dobu pobytu v zahraničí. V součtu se částka za všechna tato pojištění zpravidla pohybuje kolem tisícovky, což bývá ve srovnání s cenou dovolené zanedbatelné.
Příští rok možná zase znovu
Sami jsme zvědaví, zda soutěže pozitivně ovlivní počet uzavřených cestovních pojištění. Pokud ano, dá se očekávat, že příští rok budou pokračovat. Myslete na to, až si budete uzavírat pojištění do zahraničí. Třeba byste na něm mohli vydělat dvakrát. Jednak být chráněni, a jednak dostat odměnu.